fbpx

Sporto politika

Dabartinė padėtis ir iššūkiai:

Per pastaruosius ketverius metus liberalai palaikė ir prisidėjo prie darbų  skaidrinant sporto finansavimą. Priimti įstatymų pakeitimai, po kurių finansavimas vykdomas tiesiogiai per Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją (ŠMSM) ir Nacionalinę sporto agentūrą (NSA). Valstybės lėšos, skiriamos sportui, kasmet sudaro apie 60 mln. eurų per metus, o finansavimas vykdomas pagal aiškius ir skaidrius kriterijus.

Vis dėlto trūksta duomenimis grįstos analizės, kokius pokyčius kuriame, nuolat vyksta įvairių partijų ir sporto organizacijų diskusijos, ar tinkamai taikomi  finansavimo kriterijai pagal kintančius sporto bendruomenės poreikius ir formuojamas valstybės sporto politikos gaires. Todėl svarbiausias dabarties iššūkis – pasiekti vieningą politinį susitarimą  dėl valstybės sporto strategijos prioritetinių tikslų ir uždavinių.

NSA įkūrimas buvo svarbus ir reikšmingas kokybinis pokytis įgyvendinant valstybės sporto politiką, tačiau pagrindinė problema, kad NSA kol kas daugiau veikia kaip sportą administruojanti institucija, trūksta glaudesnio tarpinstitucinio strateginio bendradarbiavimo su ŠMSM ir savivaldybėmis. Todėl vienas svarbiausių ateities iššūkių, kad NSA ne tik administruotų sportui skiriamą finansavimą ir vykdytų finansavimo kontrolę, tačiau taptų žinių, statistikos, duomenų centro institucija, kuri galėtų svariau prisidėti formuojant sporto politiką.

Šiuo metu šalyje stebimi ne tik žemi vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų fizinio aktyvumo rodikliai, bet ir vieningo politinio sutarimo dėl svarbiausių sporto politikos tikslų. Nesutariame ko siekiame: daugiau medalių ir sportininkų olimpiadoje ar fiziškai aktyvios ir sveikos visuomenės?

Atsakomybę už aukšto sportinio meistriškumo rezultatus ir profesionalaus sporto vystymą turi prisiimti sporto šakų federacijos. Efektyvus valstybės finansavimas pagal aiškius kriterijus ir rodiklius  turi skatinti sporto federacijų kokybinius veiklos pokyčius, skaidresnį ir atviresnį sporto bendruomenės, klubų, verslo įsitraukimą į federacijų veiklą, kokybinį pokytį ugdant sporto specialistus ir trenerius, sporto medicinos ir mokslo plėtrą.

Liberalų sąjūdis siūlo:

Liberalai nuosekliai laikosi nuomonės, kad valstybės sporto politikos prioritetas turėtų būti sveikas ir fiziškai aktyvus žmogus, didesnis vaikų ir visuomenės įsitraukimas į fizinį aktyvumą, sporto masiškumo pokytis pagal kitų ES šalių, ypač Skandinavijos, rodiklius.

  • Inicijuosime parengti valstybės sporto strategiją ir vieningą politinį visų partijų sporto susitarimą.
  • Didinsime sporto masiškumą ir prieinamumą, vystysime klubinę sistemą ir vieningą finansavimo sistemą, tobulinsime krepšelio principą neformaliame vaikų ugdyme, aktyviau įtrauksime savivaldą plečiant sporto infrastruktūrą bei prisidedant prie vieningos neformaliojo ugdymo ir švietimo sistemos plėtros.
  • Užtikrinsime sąveiką tarp valstybės institucijų, savivaldos, verslo ir visuomenės fizinio aktyvumo srityje.
  • Sudarysime vienodas sąlygas visiems fizinio aktyvumo srityje veikiantiems subjektams vykdyti bei vystyti veiklas. Sportas ir fizinis aktyvumas turi tapti neatsiejama neformalaus vaikų ugdymo dalimi.
  • Peržiūrėsime Sporto įstatymą, kitus teisės aktus, poįstatymines normas, priderinant prie vieningos valstybės sporto politikos.
  • Reformuosime neformalaus vaikų ugdymo ir švietimo sistemą.
  • Didelį dėmesį kreipsime vystyti ir plėtoti klubinio sporto sistemą, skatinsime NVO organizacijas.
  • Užtikrinsime valstybės institucijų (ŠMDS, NSA) glaudų tarpinstitucinį bendradarbiavimą su savivalda plėtojant sporto infrastruktūrą ir įgyvendinant vieningos sporto politikos uždavinius.
  • Sieksime sporto federacijų veiklos kokybinio pokyčio, skaidraus finansavimo pagal aiškius rodiklius, rūpinsimės aukšto meistriškumo sporto plėtra ir vystymu.