fbpx

Mėnuo iki pavasario: dviratininkų, paspirtukininkų laukia naujos taisyklės

  • Liberalai.lt
  • sausio 26, 2024
  • Aktualijos
Andrius Bagdonas

Praėjusiais metais Seimui pakeitus pluoštą mikrojudumo taisyklių, šiais metais dviračiai, paspirtukininkai ir kiti eismo dalyviai gatvėmis, takais, šaligatviais riedės pagal naują reguliavimą. Kaip savivaldybės ir patys vairuotojai pasiruošę pokyčiams, atsakys mikrojudumo konferencija pirmadienį.

Anot konferencijos rengėjo liberalo Andriaus Bagdono, artėjant mikrojudumo sezonui, verta atnaujinti žinias – ypač nuo sausio 1 d. įsigalėjusį reguliavimą užtikrinančioms savivaldybėms. „Norime, kad pavasaris neužkluptų mikrovairuotojų nepasiruošusių. Sugrįžus dviračiams ir paspirtukams, kils nemažai klausimų, pavyzdžiui, kas tikrins, kad elektriniai paspirtukai iki 1 KW galios neviršytų nustatyto greičio iki 20 km/h“, – sako Seimo narys.

Jo pastebėjimu, praėjusiais metais kai kurių politikų iniciatyvos perlenkė lazdą, tačiau Seimui užteko blaivaus proto nustatyti daugmaž liberalų ir pažangų reguliavimą. „Nedaug trūko, kad Seimas būtų uždraudęs važiuoti dviračiu šaligatviais! Vis dėlto bendromis pastangomis pavyko sukurti reguliavimo pusiausvyrą, kad ir automobilių vairuotojai liktų laimingi, ir dviratininkai su paspirtukininkais nebūtų pastatyti į pavojų. Einame teisingu keliu: užuot draudę naujus judėjimo būdus kaip Paryžiuje ar kitose sostinėse, ieškome būdų, kad miesto erdvėje išsitektų judumo priemonių įvairovė“, – pabrėžia A. Bagdonas.

Jis atkreipia dėmesį, kad didžiausia atsakomybė nustatant darnias taisykles darniais judumo būdais priklauso ne tik nuo pačių vairuotojų – ypač didelę reikšmę turi savivaldos požiūris ir verslo prisitaikymas. „Užuot paspirtukus pavertęs pabaisomis, pernai Vilnius konfliktinius ir riziką keliančius atvejus išsprendė tam tikras gatves palikdamas tik pėstiesiems. Atitinkamai adaptuojasi mikrojudumo verslas: atsižvelgiant į sąlygas ir reikalavimus, riboja jų transportu važiuojančių nuomininkų greitį. Tai – geros praktikos pavyzdžiai, kuriuos privalome tobulinti. Jau supratome, kad paryžietiškas scenarijus drausti Lietuvos miestams netinka“, – sako Liberalų sąjūdžio frakcijos narys.

Pirmadienį konferencijoje apie mikrojudumo ir dviračių reglamentavimo pokyčius nuo 2024-ųjų pasisakys Susisiekimo ministerijos tarnautojai, savivaldybių ir verslo atstovai, nevyriausybininkai.