Vakar Liberalų sąjūdžio frakcijos nariai Simonas Gentvilas ir Gintaras Vaičekauskas įregistravo įstatymų projektus, kurie leistų smulkių kelionių organizatoriams kurti palankesnes sąlygas vystytis ir greičiau atsigauti po COVID-19 pasekmių, 1 proc. nuo kelto bilieto kainos skiriamas Kuršių Nerijos nacionaliniam parkui. Taip pat, nustoti diskriminuoti motociklų vairuotojus ir padidintas baudas jiems prilyginti visų vairuotojų baudoms.
Simonas Gentvilas vakar registravo pataisą, kuria 1 proc. nuo kelto bilieto kainos skiriamas Kuršių Nerijos nacionaliniam parkui. Pasak Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininko S. Gentvilo, visi supranta, kad Kuršių nerija yra unikali vieta ne tik mums, todėl privalome ją tinkamai prižiūrėti. Šiuo metu tai daro Kuršių nerijos nacionalinis parkas, tačiau jiems jau senokai nepakanka skiriamų lėšų. Jeigu sezono metu Kuršių neriją aplanko iki 2 milijonų turistų, būtų teisinga, kad kiekvienas prisidėtume prie šio krašto puoselėjimo. Baimintis brangstančio bilieto už keltą nereiktų, kaina išliktų atidžiai prižiūrima Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos.
Kitame S. Gentvilo pateiktame turizmo įstatymo projekte norima smulkiems turizmo organizatoriams suteikti daugiau galimybių išgyventi šiuo metu ir tapti kur kas konkurencingesniems.
„Šiuo metu atvykstamojo turizmo kelionių organizatoriai neturi pateikti prievolių užtikrinimo garantijų. Todėl analogiškos sąlygos turi būti taikomos vietinio turizmo organizatoriams, juolab, kad jų finansiniai įsipareigojimai yra gerokai mažesni negu atvykstamojo turizmo kelionių organizatorių. Mūsų siūlomais įstatymo pakeitimais būtų skatinamas vietinis turizmo verslas. Išvykstamojo turizmo prievolių užtikrinimo suma neatitinka teisingumo, protingumo ir sąžiningumo principų, iškraipo konkurencines sąlygas didžiųjų kelionių organizatorių naudai“,- teigia pataisų iniciatorius S. Gentvilas, pridurdamas, kad jei įstatymas nebus pakeistas, o licencijų sąlygos palengvintos, daugumai turizmo įmonių gresia licencijas prarasti.
Gintaras Vaičekauskas vakar registravo pataisas, kuriomis siekiama Administracinių nusižengimų kodekse panaikinti motociklų vairuotojus nepagrįstai diskriminuojančias nuostatas.
„Motociklų vairuotojai nepagrįstai priskiriami pavojingiausiems vairuotojams, dėl ko jiems taikoma pati griežčiausia atsakomybė. Motociklininkams turime taikyti tokią pačią atsakomybę už tokio paties pavojingumo pažeidimus kaip ir kitiems vairuotojams, vairuojantiems įprastas transporto priemones“,- sako G. Vaičekauskas.
Jis pateikia pavyzdį, kad automobilio vairuotojas, viršijęs leistiną greitį 30 km/h, gali ir toliau vairuoti visas transporto priemones, tačiau, jei tai padaro motociklo vairuotojas, jis negali vairuoti jokių transporto priemonių, t. y. jam uždraudžiama vairuoti ir automobilį, su kuriuo nerizikuodamas prarasti teisės vairuoti galėtų viršyti greitį net iki 50 km/h.
„Tai – tik vienas pavyzdys, o tokių situacijų, kuomet mažesnį nusižengimą padaręs vairuotojas baudžiamas griežčiau nei didesnį nusižengimą padaręs automobilio vairuotojas, yra ne vienas. Suprantu logiką tramdyti neprotingai lakstančius motociklininkus, tačiau taip diskriminuoti jų, kaip daroma dabar, negalima“,- akcentuoja G. Vaičekauskas.
Įrašykite vardą
Įrašykite el. paštą
Neteisingas el. pašto adresas
Įrašykite žinutę