fbpx

Pritariame, kad greičio kontrolė pati reikalauja kontrolės

  • Liberalai.lt
  • rugsėjo 12, 2023
  • Aktualijos
Eugenijus Gentvilas

Antradienį Seime teikiama Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisa, įvardijanti konkrečius kriterijus, kur galima įrengti greičio matuoklius, sulauks liberalų palaikymo.

Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūno Eugenijaus Gentvilo teigimu, greičio matuoklių įrengimo principai atrodo kaip palaida bala, todėl kriterijams nustatyti turėtų įsikišti įstatymų leidėjas. „Radarai didina eismo saugumą, todėl greičio matavimas būtinas pavojinguose kelių ruožuose. Tačiau kyla abejonių, ar pastaraisiais metais visur jie statomi kaip gyvybių saugojimo priemonė, ar kartais iškyla kitais neįvardytais tikslais. Be to, pasigendame direkcijos rūpesčio saugumą didinti kitais būdais – remontuojant nesaugias sankryžas, įrengiant lėtėjimo juostas ir atitvarus, galų gale lopant duobes“, – sako E. Gentvilas.

Lietuvos automobilių kelių direkcija yra pastačiusi daugiau kaip 200 radarų – 72 momentinius greičio matuoklius ir 131 vidutinio greičio matavimo sistemas – tai didžiausias skaičius Baltijos šalyse. 2019–2022 m. policijos nustatytų greičio viršijimo atvejų skaičius išaugo nuo 176 tūkst. iki 664 tūkstančių.

Antradienį Seimo liberalus aplankęs Kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas atskleidė, jog kelių ruožuose, kuriose matuojamas vidutinis greitis, nežuvo nė vienas žmogus ir sužeista mažiau negu anksčiau.

Vis dėlto Seimo narys Andrius Bagdonas atkreipia dėmesį, kad direkcija, pateikusi statistiką, matuoja nepalyginamus dydžius – 5 metų laikotarpį, nuo 2016 m. iki 2020 m., su vienais metais – 2022-aisias. „Kai kuriuose ruožuose, kur anksčiau per 5 metus žuvo vienas ar du žmonės, pernai neįvyko mirtinų avarijų. Tikimės, taip ir liks – ten niekas nebežus. Saugoti gyvybes svarbiausia. Tačiau taip pat svarbu nustatyti, kad vairuotojai nebūtų sekami ten, kur tai nebūtina“, – teigia liberalas.

A. Bagdono pastebėjimu, nepaisant vis plačiau taikomų prevencinių greičio matavimo priemonių, bendras mirčių keliuose skaičius vėl auga: šiais metais iki rugsėjo 11 d. eismo įvykiuose žuvo 104 žmonės, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu žuvo 82. „Todėl svarbiausia priemonė – gerinti kelių būklę, greičio matavimas turi likti kaip antraeilė“, – sako jis.