fbpx

A. Bagdonas: „Pabandom iš naujo: Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

  • Liberalai.lt
  • kovo 13, 2024
  • Aktualijos
bagdonas andrius

Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai.

Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus bei jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą keistų principas, pagal kurį automobilių serviso įmonės galėtų „atlikti transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą (priežiūrą) tik turėdamos įgaliotos institucijos suteiktus įgaliojimus (leidimus)“.

Pataisų autoriaus Liberalų sąjūdžio frakcijos nario Andriaus Bagdono teigimu, panaikinus galiojantį reikalavimą ir liberalizavus techninės apžiūros paslaugų rinką, automobilius galėtų tikrinti daugiau valstybės akredituotų įmonių arčiau vairuotojų namų.

„Seimui derėtų atsižvelgti į konkurencijos teisę ir vairuotojų lūkesčius ir pagaliau įteisinti paprastesnes procedūras, kad vairuotojai tame pačiame aptarnavimo centre galėtų patogiai ir greitai tiek pašalinti automobilių trūkumus, tiek gauti leidimą dalyvauti eisme“, – sako Seimo narys.

Įstatymų paketas dar numato didesnę atsakomybę transporto priemonių techninės apžiūros įmonėms, nesilaikančioms reikalavimų ir techninių kriterijų.

Tiesa, už projektą Seimas galės balsuoti ne anksčiau kaip gegužės 19 dieną. Pernai gruodžio 19 dieną A. Bagdonui pirmą kartą teikiant techninės apžiūros monopoliją naikinantį Transporto veiklos pagrindų įstatymą, Seimas 12 balsų persvara jo pataisos nepalaikė. Tokiu atveju tą patį įstatymą į plenarinį posėdį galima grąžinti tik praėjus pusmečiui.

Kad automobilių techninės apžiūros paslaugas teikiančių įmonių skaičius, išsidėstymas ir atrankos reguliavimas neatitinka konkurencijos teisės, vasario pabaigoje raštu Seimui nurodė ir Konkurencijos taryba. Anot jos, nėra pagrindo teigti, kad padidinus konkurenciją techninės apžiūros paslaugos teikimo sąlygos pablogėtų, kaip tik atvirkščiai: išskirtinėmis sąlygomis veikiančios įmonės „turi mažiau paskatų gerinti savo tiekiamų prekių kokybę, mažinti jų kainą ar tobulinti jų teikimo būdus“.

Lietuvos teritorija į 10 techninės apžiūros zonų buvo suskirstyta dar 1993 metais pagal Susisiekimo ministerijos tvarką, kuri iš esmės galioja iki šiol.