fbpx

K. Glaveckas. Eilinis ekspertų ir paragrafų biurokratų išpuolis prieš vairuotojus

  • Liberalai.lt
  • sausio 3, 2020
  • Nuomonė
K.Glaveckas

Nespėjo Lietuvos žmonės atsitokėti po Naujųjų Metų švenčių, kai juos ištiko naujas, netikėtas ir klastingas smūgis – žaliųjų rodyklių šviesoforuose nuėmimas nuo šių metų sausio 1 dienos. Susisiekimo ministerijos ekspertų grupė ištyrė ir nustatė, kad Lietuvoje yra didelė būtinybė naikinti dešiniojo posūkio žalią rodyklę dėl to, kad, jų nuomone, pagerės susisiekimo ir svarbiausia – pėsčiųjų eismo dalyvių saugumas. Šį sprendimą dar 2014 metais priėmė socialdemokrato A. Butkevičiaus vadovaujama Vyriausybė Susisiekimo ministerijos (vadovaujamos R. Sinkevičiaus) teikimu.

Iš piršto laužti duomenys ir teiginiai, kad visos pasaulio šalys atsisako žaliųjų rodyklių. „Ekspertams“ reikėtų priminti, kad ši taisyklė galioja beveik 60 proc. pasaulyje esamų automobilių parkų – JAV, Kanadoje, Pietų Amerikos šalyse, Kinijoje, Pietų Korėjoje, Indijoje (tik į kairę) ir t.t. Europoje pateiktas Vokietijos pavyzdys taip pat neteisingas, nes šiuo metu šis ženklas galioja ir yra įrengtas daugiau kaip 6000 sankryžų (https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Zeichen_720_-_Grünpfeil,_StVO_1994.svg#globalusage).

Kiek pinigų kainavo ši avantiūrinė priemonė (įskaitant europinius pinigus, savivaldybių lėšas) nuimant rodykles ir įrengiant naujus šviesoforus nekalbama ir nutylima. Kalba eina ne apie vieną šimtą tūkstančių eurų.

Problema yra ne vien tik piniguose, problema, kad miestuose smarkiai padidės kamščiai, o mūsų didmiesčiai ir taip dūsta nuo blogai organizuoto transporto eismo, aplinkos teršimo bei didelio vairuotojų streso lygio. Jau dabar visi didmiesčių vairuotojai yra kupini pykčio ir nepasitenkinimo. Jeigu šį vairuotojų pyktį transformuotume į elektros energiją, šiais metais mums visai nereikėtų jos importuoti – užtektų savosios. Kiek streso žmonėms sukelia beprasmis stovėjimas kamščiuose ekspertai ir paragrafų žiurkės negalvoja ir nematuoja.

Kamščiuose stovintys automobiliai į aplinką išmes dar daugiau CO2, todėl kaip ši „naujoviška priemonė“ prisidės prie aplinkos tausojimo, tampa visiškai nesuprantama. Jeigu galima būtų įvardinti visus šio sprendimo autorius ir vykdytojus (biurokratus), tai jų portretai galėtų tarnauti vairuotojų siaubo kambarių įrengimui.

O kalbant rimtai, tikrai yra sunku suvokti tokią padarytą nesąmonę, kai daugiau kaip 90 proc. visų vairuotojų nepritaria šio žaliosios rodyklės ženklo panaikinimui. Reikia suvokti, kad betikslis stovėjimas eilėse prie posūkio, kai sukant į dešinę nėra eismo ir jo dalyvių, bus skiriamas tik valdžios, kuri tą sugalvojo, keikimui. Susisiekimo ministerija su visais savo ministrais palaimino šį sprendimą ir atliko šuns paslaugą Lietuvos žmonėms. Situacijos ypatumas yra tame, kad vairuotojai turi priimti ir vykdyti nelogiškus taisyklių pakeitimus ir „jausti dėkingumą“ paragrafo biurokratams.

Galima tik paprognozuoti, kas bus po metų: nuimtos rodyklės bus parduotos į metalo laužą, pakeisti šviesoforai taip pat realizuoti, o pamačius, kad situacija nepasikeitė, vėl grįšime prie žaliųjų rodyklių ir vėl keisime šviesoforus. Už mokesčių mokėtojų pinigus. Pirmyn, biurokratai!