fbpx

Deimantė Laumytė: Inovacijos. Kodėl dabar joms pats geriausias laikas?

Deimante Laumyte

Ar tiesa, kad inovacijas keliant į prioritetinių veiklų viršūnę mes atrakinsime pokrizinio laikotarpio potencialą?

Kinų žodį „krizė“ sudaro du ženklai: pavojus ir galimybė. Vadinasi, mes esame laisvi pasirinkti net prispaudus krizei.

COVID-19 pandemija paveikė ne tik kiekvieno iš mūsų asmeninį, bet ir profesinį gyvenimą: kaip mes gyvename kasdien ir bendraujame su savo šeimos nariais ir kaip mes darbinėje veikloje elgiamės su klientais ir partneriais.

Daugeliui gyvenimas apsivertė aukštyn kojom, nes ne tik teko išmokti naujų bendravimo formų, bet ir greitai prisitaikyti prie informacinių technologijų keliamų iššūkių.

Todėl atrodytų, kad inovacijoms vietos tikrai nebeliko arba jos gali palaukti dar kelerius metus.

Tačiau, kaip rodo tarptautiniai McKinsey[1] tyrimai ir ką nurodo įmonių vadovai – akivaizdu, kad inovacijoms dabar pats geriausias laikas. Nes keičiasi klientų poreikiai, atsiranda naujos verslo galimybės ir net kuriasi absoliučiai nauji verslai, išlaisvinami nauji resursai ir pats tikrasis pokyčių potencialas.

Dabar pats laikas įvertinti ekspertų išskiriamus 8 inovacijų kriterijus ir pasirengti kokybiniam šuoliui.

Siekiai. Ar jūs pasirengę peržiūrėti savo tikslus ir juos pritaikyti naujajai realybei?

Pasirinkimai. Ar tos veiklos, kurioms skiriate laiką, tikrai veda prie naujų pergalių?

Atradimai. Ar jūsų įžvalgos nukreiptus į dabartinius klientų, pardavimų, rinkos ir technologijų poreikius?

Plėtojimas. Ar jūsų kuriamas verslo modelis užtikrina kryptingus pelno šaltinius?

Pagreitinimas. Ar jūs įveikiate konkurentus tvariu verslo vystymu ir galite diegti inovacijas?

Mastelio atitikimas. Ar jūsų diegiamos inovacijos atitinka rinkos segmentų dydžius?

Auginimas. Ar verslas auga ir per išorinius partnerius bei tinklus?

Mobilizacija. Ar jūsų darbuotojai motyvuoti ir organizuoti taip, kad inovacijos nesustotų?

Kaip rodo praktika, sunkiausiai inovacijos sekasi didelėms įmonėms, kur yra fiksuotos darbo rutinos ir apibrėžti procesai. Žinoma, dideliems verslams, išsikėlus sau tikslus diegti naujoves bei joms skiriant užtektinai lėšų, inovacijos pavyks, tik visa tai gali užtrukti.

Todėl dabar itin palankus inovacijų vėjas pučia į mažųjų verslų bures, kuriems turint galimybes lanksčiau reaguoti ir prisitaikyti prie rinkos poreikių, atsiranda išskirtinės galimybės išsiveržti į pirmaujančiųjų gretas bei tapti naujaisiais rinkų lyderiais.


[1] Innovation in a crisis: Why it is more critical than ever. McKinsey Article, 2020.07.17.