Lietuvos vietinio ir atvykstamojo turizmo apyvarta galėtų sudaryti 5 mlrd. eurų, tačiau tokiam tikslui būtina sukurti veiksmingą strategiją, teigia Seimo Ekonomikos komiteto narys liberalas Andrius Bagdonas. Apie tai politikai su socialiniais partneriais tarsis turizmo konferencijoje kitą mėnesį.
A. Bagdono pastebėjimu, Lietuvos turizmo sektoriaus apyvartai liekant per pusę mažesnei negu iki pasaulinės pandemijos, valstybė turėtų ieškoti būdų, kaip prikelti šią rinką ir net gerokai sustiprinti.
„Atvykstamojo turizmo verslą skaudžiai paveikė 2020 m. prasidėjusi pandemija ir karantinas bei 2022 m. Rusijos invazija į Ukrainą. Užsienio rinkoms turėtume parodyti, kad esame saugi ir patraukli šalis. Jeigu laukiame gerų sektoriaus rezultatų, paremkime pagaliau aiškią turizmo sektoriaus strategiją“, – siūlo A. Bagdonas.
Liberalo manymu, Lietuvoje ypač palankios sąlygos plėtoti Europos Komisijos skatinamą ir vakariečių vertinamą darnųjį turizmą (poilsį kaime, rekreaciją miškuose, kt.)
2022 m. Lietuva sulaukė 40,7 proc. mažiau turistų iš užsienio negu 2019 metais. Ikipandeminiais metais 2019 metais užsienio turistai šalyje išleido 1,3 milijardo eurų – šis apyvartos dydis daugmaž atitinka tą bendrojo vidaus produkto dalį, kurią tais metais sukūrė žemės ūkis (1,3 mlrd. eurų). Visas Lietuvos ūkio BVP pernai siekė 67,1 mlrd. eurų.
Įvertinusi susidariusią situaciją Lietuvos kelionių verslo asociacija rengia šalies strategines turizmo gaires, kurios gali paskatinti turizmo atgaivinimą ir plėtrą. Anot asociacijos viceprezidento Udriaus Armalio, gairėmis iškeliamas tikslas 2030 metais vietos ir užsienio turistų kelionių apyvartą šalyje išauginti iki ne mažiau kaip 5 mlrd. eurų.
„Įgyvendinus numatytas priemones, Lietuva taps Baltijos regiono turizmo lydere. Šiam tikslui pasiekti reikia ne tik struktūrinių reformų ir tinkamo turizmo sektoriaus finansavimo, bet ir darnaus viso visos turizmo ekosistemos darbo“, – pabrėžia U. Armalis.
Įrašykite vardą
Įrašykite el. paštą
Neteisingas el. pašto adresas
Įrašykite žinutę