Elektriniams paspirtukams kasmet tampant vis patrauklesne judėjimo alternatyva mieste, Seime pagaliau pateiktas pasiūlymas, kaip apibrėžti šią transporto priemonę ir kokiomis taisyklėmis jų vairuotojams dalintis erdve su kitais eismo dalyviais. Siūlydamas ieškoti sveikos pusiausvyros tarp eismo dalyvių, Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas teikia į įstatymus įtraukti naują sąvoką – mikromobilumo priemonių.
Pagal Seimo nario parengtą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, mikromobilumo priemonės – tai „elektra varomos dviratės ar keturratės motorinės transporto priemonės (pavyzdžiui, elektra varomi riedžiai, riedlentės, paspirtukai) skirtos važiuoti vienam asmeniui, kurių galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis yra ne didesnis nei 25 km/h“.
Viršijantys šiuos parametrus elektriniai judėjimo aparatai būtų priskiriami mopedams. Vadinasi, vienokie paspirtukai eisme būtų reguliuojami kaip dabar dviračiai, o galingesni – kaip mopedai.
„Kiekvieną pavasarį gatvėse augant paspirtukininkų skaičiui, natūraliai įvyksta ir daugiau eismo įvykių. Daug kas linki paspirtukų judėjimą suvaržyti ir uždrausti, tačiau kartu mes taip uždraustume sveiką ir ekologišką alternatyvą automobiliams. Todėl siūlau paspirtukų judėjimo neriboti, o susitarti, kas yra paspirtukas ir kokios eismo praktikos jam labiausiai tinka“, – sako Andrius Bagdonas.
Paspirtukų pakete teikiamomis Administracinių nusižengimo kodekso pataisomis taip pat numatomos baudos už paspirtuko vairavimą neblaiviam. Be to, paspirtukininkai nebegalėtų vežti keleivio – tai yra keliauti dviese. Užtat jie toliau galės judėti šaligatviais, jeigu šalia nėra dviračių tako.
Pataisų autoriaus vertinimu, projektas leistų pasiekti pagrindinį tikslą – užtikrinti saugų mikromobilumo priemonių, pėsčiųjų ir kitų eismo dalyvių judėjimą. Ar pateikti paspirtukų paketą, Seimas sprendžia antradienį.
Įrašykite vardą
Įrašykite el. paštą
Neteisingas el. pašto adresas
Įrašykite žinutę