fbpx

A. Bagdonas: „Nėra kur trauktis: techninės apžiūros liberalizavimo iššūkis grįš į Seimą“

  • Liberalai.lt
  • vasario 28, 2024
  • Aktualijos
andrius-bagdonas-88557857

Ateinančioje Seimo pavasario sesijoje teks dar kartą teikti įstatymą, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai, teigia Seimo Ekonomikos komiteto narys liberalas Andrius Bagdonas. Poreikį keisti reguliavimą konstatuoja Konkurencijos taryba.

Trečiadienį Seimo Ekonomikos komitetą pasiekusiame rašte Konkurencijos taryba pabrėžia, kad automobilių techninės apžiūros paslaugas teikiančių įmonių skaičius, paskirstymas ir atrankos reguliavimas turėtų būti nustatytas įstatymu, o ne poįstatyminiais aktais, kaip yra dabar.

Pernai gruodžio 19 dieną A. Bagdonui pirmą kartą teikiant techninės apžiūros monopoliją naikinantį Transporto veiklos pagrindų įstatymą, Seimas 12 balsų persvara jo pataisos nepalaikė. Seimo statutas tą patį įstatymą leidžia grąžinti į posėdį praėjus pusmečiui arba surinkus penktadalio parlamentarų parašus.

„Konkurencijos taryba dar kartą įvardijo ydą, kurią mėginome ištaisyti: techninės apžiūros veiklą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išsidėstymo suvaržymas riboja konkurenciją. Jeigu dabartinis Seimas gerbia konkurencijos teisę, šį kartą techninės apžiūros rinkos liberalizavimą turėtų vertinti rimčiau ir jam pritarti“, – sako A. Bagdonas.

Anot Konkurencijos tarybos, nėra pagrindo teigti, kad padidinus konkurenciją techninės apžiūros paslaugos teikimo sąlygos pablogėtų, kaip tik atvirkščiai: išskirtinėmis sąlygomis veikiančios įmonės „turi mažiau paskatų gerinti savo tiekiamų prekių kokybę, mažinti jų kainą ar tobulinti jų teikimo būdus“. Kartu Konkurencijos taryba siūlo reguliavimo pokyčius: vietoje ribojimų, pavyzdžiui, periodiškai atrinkti įmones konkurso būdu.

A. Bagdono žodžiais, išlaisvinus techninės apžiūros paslaugų rinką, automobilius galėtų tikrinti daugiau valstybės akredituotų įmonių arčiau vairuotojų namų. „Šiandien nustačius menką automobilio trūkumą apie pusė vairuotojų turi ieškoti autoserviso ir pakartoti techninę apžiūrą. Siūlau įteisinti paprastesnes procedūras, kad vairuotojai toje pačioje vietoje galėtų ir pašalinti trūkumus, ir gauti leidimą dalyvauti eisme“, – sako Seimo narys.

Lietuvos teritorija į 10 techninės apžiūros zonų buvo suskirstyta dar 1993 metais pagal Susisiekimo ministerijos tvarką, kuri iš esmės galioja iki šiol.